Neurostymulacja choroby Parkinsona z wczesnymi komplikacjami motorycznymi AD 2

April 18th, 2018

Neurostymulacja poprawia jakość życia, 7-10 oprócz objawów motorycznych. Ponadto, w późniejszym okresie choroby dominują cechy niereagujące na leczenie dopaminergiczne. Dlatego optymalizacja jakości życia w okresie, w którym pacjenci mają największą odpowiedź na leczenie dopaminergiczne (a więc także neurostymulację), należy uznać za główny cel obecnego leczenia. Postawiliśmy hipotezę, że neurostymulacja poprawia jakość życia we wcześniejszym stadium choroby Parkinsona, co sugeruje nasze badanie pilotażowe z udziałem pacjentów z wczesnymi i łagodnymi komplikacjami motorycznymi. W obecnym badaniu losowo przydzieliliśmy pacjentów z chorobą Parkinsona i niedawnym początkiem powikłań ruchowych w celu otrzymania neurostymulacji plus wyłącznie terapia medyczna lub terapia medyczna. Jakość życia związana z chorobą została wybrana jako główny wynik, umożliwiając w ten sposób globalną ocenę korzystnych i niepożądanych efektów w sposób, który subiektywnie ma znaczenie dla pacjenta.
Pacjenci
Pacjenci z chorobą Parkinsona byli uprawnieni do badania, jeśli spełnili następujące kryteria włączenia: wiek od 18 do 60 lat; choroba trwa 4 lata lub dłużej; ocena nasilenia choroby poniżej stadium 3 w stanie przyjmowania leku, zgodnie ze skalą Hoehn i Yahr, z ocenami od 0 do 5 i wyższymi punktami wskazującymi na cięższą chorobę 16; poprawa objawów motorycznych o 50% lub więcej przy zastosowaniu leków dopaminergicznych, 6 ocenianych za pomocą Skali Unified Parkinson s Disease Rating Scale, część III (UPDRS-III, wyniki wahają się od 0 do 108, przy czym wyższe wyniki wskazują na gorsze funkcjonowanie) 17; fluktuacje lub dyskineza występujące przez 3 lata lub krócej; oraz wynik ponad 6 dla czynności życia codziennego w najgorszym stanie pomimo leczenia, ocenianego za pomocą UPDRS-II (wyniki w zakresie od 0 do 52, z wyższymi wynikami wskazującymi na gorsze funkcjonowanie) lub łagodnym -modernizacja zaburzeń w funkcjonowaniu społecznym i zawodowym (ocena od 51 do 80% w skali oceny społecznej i zawodowej, 18 z ocenami od do 100 i niższe wyniki wskazujące na gorsze funkcjonowanie).
Kryterium wykluczenia było otępienie (wynik .130 w Skali Oceny Otępienia Mattisa, 19 z ocenami od 0 do 144 i wyższe wyniki wskazujące lepsze funkcjonowanie), duża depresja z myślami samobójczymi (wynik> 25 na Beck Depression Inventory II , 20 z ocenami od 0 do 63 i wyższymi punktami wskazującymi na gorsze funkcjonowanie), ostrą psychozą i wszelkimi problemami medycznymi lub psychologicznymi, które mogłyby zakłócać przewodzenie protokołowi badania. 21 Pacjenci z czasem trwania choroby krótszym niż 4 lata byli wykluczone, ponieważ nietypowe formy parkinsonizmu byłyby wcześniej możliwe do zidentyfikowania
[przypisy: anatomia palpacyjna, integracja sensoryczna warszawa, psycholog warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: anatomia palpacyjna integracja sensoryczna warszawa psycholog warszawa