Ognisko zakażenia Mycobacterium chelonae związane z tuszem do tatuażu AD 5

April 18th, 2018

Epidemiologiczne, histologiczne i mikrobiologiczne dowody wskazują, że atrament, a nie praktyki w salonie tatuażu, są powszechnym źródłem infekcji. Wcześniejsze badania powiązały M. chelonae z innymi procedurami.20-24 Jednak tylko w ostatnim dziesięcioleciu zakażenia skóry z nieżółkoścowymi prątkami były związane z tatuowaniem, a Wolf i Wolf opisywali pierwszy przypadek w 2003 roku.1 Według ich raportu kultury były negatywne , ale analiza reakcji łańcuchowej polimerazy potwierdziła diagnozę; nie byli w stanie potwierdzić gatunku mykobakterii. Goldman i wsp. doniesiono o serii przypadków obejmujących 48 pacjentów z zakażeniami M. chelonae związanymi z tatuowaniem we Francji. 5 W tym wybuchu M. chelonae wyizolowano u 13 pacjentów; nie przeprowadzono analizy PFGE. M. chelonae wyizolowano z otwartych, ale nie otwartych, butelek z atramentem. W Stanach Zjednoczonych Drage i in. opisali wybuch infekcji M. chelonae z udziałem 6 pacjentów z tatuażami.4 W tym przypadku hodowle potwierdziły zakażenie M. chelonae u 3 pacjentów.
Wcześniejsze badania, chociaż nie były testowane specjalnie na obecność prątków, wykazały, że nieotwarte zapasowe butelki tuszu do tatuażu mogą zawierać bakterie, które są patogenne dla ludzi, pomimo zastrzeżeń sterylności.25 W obecnych badaniach wykryto prątki zarówno w otwartych, jak i nieotwartych butelkach z tuszem. Odkrycia te sugerują, że prątki mogą być kolejnym potencjalnym zanieczyszczeniem, szczególnie jeśli tusz jest rozcieńczany niesterylną wodą przed dystrybucją.
Głównym ograniczeniem tego badania był brak szczegółowych zapisów dotyczących patronów salonu tatuażu, które wpłynęły na ocenę narażenia. Twórca tatuażu nie był pewien, który z patronów otrzymał tę partię atramentu i o rozcieńczenie wstępnie zmieszanego szarego tuszu. Wydaje się rozsądne przypuszczenie, że pierwsza partia została wykorzystana w czasie wcześniejszego okresu ekspozycji, ponieważ żadne przypadki infekcji nie rozwinęły się do października; to sugeruje, że tylko druga partia została skażona. Prawdopodobieństwo pominiętych przypadków zostało zminimalizowane dzięki aktywnym działaniom nadzoru podejmowanym przez dział zdrowia publicznego.
Nasze odkrycia mają co najmniej dwie konsekwencje. Po pierwsze, odkąd tatuowanie stało się bardziej popularne w miarę upływu czasu, częstość występowania zakażeń mykobakteriami skórnymi może być zaniżona, biorąc pod uwagę brak zarówno rutynowych testów, jak i obowiązkowych raportów. Po drugie, chociaż zanieczyszczenie w salonach tatuażu zostało uwikłane we wcześniejszych epidemiach, nasze badanie tego wybuchu pokazuje, że wstępnie wymieszany atrament zanieczyszczony przed dystrybucją stanowi zagrożenie dla zdrowia publicznego, co może sugerować potrzebę lepszego nadzoru nad nie tylko tatuażem, ale także zastosowanymi tuszami w tatuowaniu, aby zapewnić bezpieczeństwo publiczne.
[więcej w: psycholog dziecięcy Warszawa, psychoterapeuta warszawa, poznań psychiatra ]

Powiązane tematy z artykułem: poznań psychiatra psycholog dziecięcy Warszawa psychoterapeuta warszawa