May 22nd, 2018

Ponieważ innowacje terapeutyczne wymagają czasu, ciężar zmienia się, nawet gdy pojawiają się rozwiązania. Zanim antybiotyki i szczepionki zaczęły zwalczać choroby zakaźne, śmiertelność zmieniła się na choroby serca, raka i udar. Poczyniono ogromne postępy, aby sprostać tym wyzwaniom, ale ciężar choroby na pewno się zmieni. Stoimy już w obliczu rosnącego obciążenia chorobami neuropsychiatrycznymi, dla których nie istnieją jeszcze zadowalające metody leczenia. Pod wieloma względami nasze systemy medyczne najlepiej nadają się do chorób przeszłości, a nie do teraźniejszości i przyszłości. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

W każdym razie poprzedni rok był najzdrowszy, z czego istnieje jakikolwiek zapis (1912a). Niemal w każdym numerze czasopisma w tym roku wspomniano o kolejnym stuleciu, a relacja z przytłaczającego sukcesu sportowców amerykańskich na igrzyskach w Sztokholmie obchodziła amerykański wigor rasowy (1912 r.). Jeden z artykułów wstępnych, opisujący postępy poczynione od wczesnych lat istnienia czasopisma, pochrzanił o tym, co może przynieść kolejny wiek odkrycia medycznego: Być może w 1993 r., Kiedy wszystkie choroby, którym można zapobiec, zostały wykorzenione, kiedy odkryto naturę i wyleczenie raka, a kiedy eugenika zastąpiła ewolucję w eliminacji nieprzystosowanych, nasi następcy spojrzą na te strony z jeszcze większą miarą wyższości (1912c). Takim posunięciom do postępu towarzyszył jednak strach przed chorobami modernizacji. W jednym z artykułów opisano nowy problem, kolano samochodowe , i potępiono występowanie osób o skrajnie niewygodnych nawykach życia , którzy nie chodzili więcej niż kilka kroków, które są potrzebne z komory do windy, z windy do windy. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Wreszcie, uważa się, że firma Pfizer planuje uzyskać zgodę FDA na dostępną bez recepty wersję Lipitor jako kolejną drogę do dalszej sprzedaży Lipitor. Jednak biorąc pod uwagę, że Mevacor (lowastatyna) (Merck) został pozbawiony podobnego statusu ze względu na obawy o zdolność konsumentów do określenia własnych potrzeb związanych ze statyną, strategia ta jest mniej obiecująca. Aby wykorzystać tę szansę na obniżenie kosztów po wygaśnięciu patentu Lipitora, musi nastąpić szybki, skoordynowany wysiłek wielu podmiotów w systemie opieki zdrowotnej, aby zwiększyć świadomość i dostęp do leków generycznych. Opóźnienie w wydaniu pierwszego produktu generycznego już odłożyło znaczące oszczędności. Co więcej, mimo że od lat stosowane są ogólne przepisy o zastępowaniu i wielopoziomowe formularze w próbach promowania stosowania produktów generycznych, uporczywe są preferencje pacjentów i lekarzy wobec markowych leków. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Usunięcie przeszkód w szczepieniach jest oczywistym pierwszym krokiem do poprawy zasięgu. Niektóre kraje, takie jak Australia, poszły dalej, oferując zachęty do szczepienia dzieci na czas. Zachęty mogą przybierać różne formy, w tym obniżone stawki ubezpieczenia, ulgi podatkowe lub płatności bezpośrednie. Po drugie, wymogi dotyczące wejścia do szkoły powinny zostać wzmocnione i egzekwowane. Takie wymogi skutecznie zwiększają wskaźniki szczepień dla dzieci w wieku szkolnym, ale różnią się znacznie w zależności od państwa, zarówno pod względem dozwolonych zwolnień, jak i łatwości uzyskania zwolnienia. Read the rest of this entry »