Pusta kołyska: Niepłodność w Ameryce od czasów kolonialnych do współczesności

December 4th, 2018

Marsh i Ronner patrzą na 300 lat bezpłodności w Ameryce z punktu widzenia końca XX wieku, z jej zaawansowanymi technikami reprodukcyjnymi. Ta bardzo osobista książka ocenia kulturowe, społeczne, naukowe i medyczne aspekty niepłodności. Rozpoznanie i leczenie niepłodności ewoluowały od mitu do nauki, a autorzy odpowiednio odnoszą się do każdego z kamieni milowych. Pojęcie winy jest najważniejsze, ponieważ niezdolność kobiety do poczęcia spadkobiercy ma decydujące znaczenie na wszystkich poziomach społeczeństwa. Dopiero po II Wojnie Światowej przyjęliśmy wprost prawdę, że mężczyzna może być przyczyną niepłodności pary. W XIX wieku uważano, że kobiety, które były wykształcone i miały karierę, przynosiły sobie bezpłodność, ale teraz wiemy, że gdy kobieta starzeje się, jej płodność maleje. Dlatego w ironiczny sposób istnieje związek między mitem a rzeczywistością, winą i przyczyną.
Anegdoty w The Empty Cradle zainteresują historyków, lekarzy, a nawet wszystkich ciekawych posiadania dzieci. Rozpatrzono petycję rozwodową złożoną w 1728 roku z powodu niemocy męża. Już w 1888 r. J. Marion Syms stwierdził, że prawdopodobnie dzisiejszy ginekolog jest częściej konsultowany w kwestii jałowej choroby kobiet niż jakiejkolwiek innej choroby. To stwierdzenie może być zaskakujące, ponieważ uważamy, że obecny rozwój Niepokój związany z niepłodnością opiera się na nowych technikach reprodukcyjnych i zmianach w społeczeństwie, takich jak dostępność mniejszej liczby dzieci do adopcji. A przecież niepowodzenie rozrodu było ważne od czasów biblijnych.
Kwestie społeczne są rozwiązywane wnikliwie i wnikliwie. Prezydent Theodore Roosevelt krytykuje amerykańską klasę średnią za pobłażanie sobie za dobrowolne pozostawanie bezdzietnym, ale jest tylko jednym z przykładów tego, jak przedstawiono te prowokacyjne kwestie. Aktualne stanowiska feministyczne dotyczące płodności są również rozpatrywane w zrównoważony i obiektywny sposób.
Ta książka, wynik nagrody przyznawanej przez American College of Obstetricians i Gynecologists w celu zbadania historycznego aspektu tej dyscypliny, jest dobrze wykonana. Przepływy pisma, edycja jest podobna do rzemieślnika, a aspekty osobiste są interesujące i nadają kolejny wymiar rzeczywistości niepłodności. Moją jedyną krytyką jest to, że biologiczne szczegóły dotyczące poczęcia i leczenia są traktowane zbyt szczegółowo.
Alan H. DeCherney, MD
UCLA School of Medicine, Los Angeles, CA 90095

[hasła pokrewne: choroba półpasiec objawy, przeglądarka internetowa skierowań do sanatorium, lek bez recepty na uspokojenie ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba półpasiec objawy lek bez recepty na uspokojenie przeglądarka internetowa skierowań do sanatorium