Ciężar choroby i zmieniające się zadanie medycyny cd

November 1st, 2018

Choroba ma charakterystyczne objawy i objawy, dotyka poszczególnych grup ludzi i przebiega charakterystycznym przebiegiem choroby. Lekarze nazywają choroby i pracują nad zidentyfikowaniem ich przyczyn i opracowaniem sposobów zapobiegania im i leczenia. Ale pacjenci przypisują również znaczenie swoim cierpieniom i przypisują odpowiedzialność za to, co poszło źle. A choroby mają użyteczność, z konkretnymi konsekwencjami dla pacjentów, lekarzy i ich instytucji3. Pośredniczą w roszczeniach pacjentów do chorej roli i decydują o dostępie do opieki zdrowotnej zasoby. Definicje chorób określają strukturę opieki zdrowotnej, systemy refundacji oraz nasze debaty na temat polityki zdrowotnej i priorytetów. Te polityczne i ekonomiczne stawki tłumaczą zacięte debaty, które wybuchają nad definicją takich warunków, jak syndrom chronicznego zmęczenia i syndrom wojny w Zatoce. Choroba jest głęboko społecznym procesem. Jego dystrybucja kładzie fundamentalne struktury społeczeństwa na bogactwo i władzę, a odpowiedzi, które wywołuje, oświetlają silnie wartości Złożoność i konsekwencje choroby rozciągają się na jej pomiar. Nawet po dokładnym zdefiniowaniu choroby pomiar jego częstotliwości, intensywności i trafności nie jest prosty. Od XVII wieku państwa członkowskie wytworzyły przyczyny śmierci w rocznych rachunkach za śmiertelność. Kolejne generacje demografów i epidemiologów przekształciły takie statystyki w dostosowane do wieku pomiary śmiertelności specyficznej dla danej choroby, a opracowane wskaźniki chorobowości i wpływu choroby na zdolność ludzi do prowadzenia znaczącego, produktywnego życia. Ale takie środki, w tym lata życia dostosowane do niepełnosprawności i jakości, zmniejszają złożone doświadczenie choroby do pojedynczego współczynnika.
Status populacji może być również oceniany na podstawie wykazów powszechnych diagnoz w klinikach lub szpitalach, ale żaden pojedynczy środek definitywnie nie określa obciążenia populacyjnego populacji. Wybór między wskaźnikami dotyczy zarówno wartości, jak i priorytetów dotyczących nauki, i ma bezpośredni wpływ na politykę zdrowotną. Podczas gdy zwolennicy finansowania badań klinicznych i badań nad chorobami sercowo-naczyniowymi mogą wykorzystywać dane o śmiertelności w celu poparcia swoich twierdzeń, obrońcy zdrowia psychicznego mogą przytoczyć środki zachorowalności w poszukiwaniu większych zasobów. Dane na temat przyczyn śmiertelności wśród dzieci uzasadniałyby niektóre priorytety; analizy wydatków na opiekę zdrowotną usprawiedliwiałyby innych. Idealna, wyrafinowana polityka zdrowotna zintegruje wszystkie środki w celu stworzenia holistycznej mapy ciężaru choroby, ale w praktyce konkurencyjne interesy używają różnych reprezentacji obciążenia chorobami, aby zalecić określone polityki.
Księgowanie ciężaru choroby
Bez względu na wybraną metrykę, każda mapa obciążenia chorobami powoduje różnice między populacjami. Dwa aspekty ciężaru choroby pozostają szczególnie dokuczliwe: zmiany w czasie w panujących chorobach i utrzymywanie się nierówności zdrowotnych.
Badając wiele nowych chorób, które pojawiły się w ciągu ostatnich dwóch stuleci, historycy skategoryzowali sposoby powstawania chorób. Nowe przyczyny (np. Ciężki zespół ostrej niewydolności oddechowej, wypadki drogowe, zatrucie popromienne), nowe zachowania (palenie papierosów, stosowanie narkotyków dożylnie), a nawet konsekwencje nowych terapii (insulina zmieniająca przebieg i objawy cukrzycy) mogą powodować nowe choroby
[więcej w: czym jest choroba, zaburzenia przetwarzania sensorycznego, zabiegi ambulatoryjne ]

Powiązane tematy z artykułem: czym jest choroba zabiegi ambulatoryjne zaburzenia przetwarzania sensorycznego