May 22nd, 2018

4,3-letnia różnica między liczbą czarnoskórych a białych w Stanach Zjednoczonych wywołuje oburzenie, ale 4,9-letnia przerwa między mężczyznami i kobietami nie. Kuszące jest zakładanie, że różnice między płciami są naturalne, a różnice między rasami nie są. Ale XIX-wieczny dziennikarz może być sceptycznie nastawiony do tego wyjaśnienia: mężczyźni żyli wtedy przynajmniej tak długo, jak kobiety. Przewaga przetrwania kobiet, która pojawiła się w XX wieku, wynikała w równym stopniu ze zmian w zakresie rodzenia dzieci, poprawy praktyki położniczej i nowej epidemii chorób serca nieproporcjonalnie wpływających na mężczyzn co do różnic między chromosomami X i Y. Różnice w zdrowiu i chorobie są wynikiem zależnym od sposobu, w jaki społeczeństwo kształtuje życie i ryzyko jednostek. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Takie sny zracjonalizowanej komunikacji medycznej przyniosły świadomość komercyjnej rzeczywistości darwinowskiej walki o byt (1913). Chociaż czasopismo przetrwało w XIX wieku i później, początkowo żyło w cieniu Journal of the American Medical Association (JAMA, założona w 1883 r.), Dominującego czasopisma medycznego w Ameryce Północnej oraz w XX wieku. Niemniej jednak Journal dwukrotnie obchodził swoje stulecie, w 1912 i 1928 roku. W 1921 roku został sprzedany Massachusetts Medical Society za $ – chociaż zakup zapewniał stabilność niż sugeruje cena. W 1921 r. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Medicaid jest podstawą szerokiej rozbudowy finansowanego ze środków publicznych ubezpieczenia zdrowotnego autoryzowanego przez Affordable Care Act (ACA). Ponieważ rządy federalne i stanowe dzielą się odpowiedzialnością administracyjną i finansową za program, uderzające dopuszczalne saldo było źródłem napięcia odkąd Medicaid został utworzony w 1965 roku. W nieoczekiwanym rozwoju Sąd Najwyższy podkreślił to napięcie, gdy ogłosił 14 listopada, że wśród pytania, które miałby poddać ocenie w ramach prawnych wyzwań dla ACA będą polegały na tym, czy Kongres przekroczył swój autorytet, rozszerzając Medicaid i zobowiązując państwa do podjęcia tego kroku lub ryzykując utratę wszystkich federalnych płatności Medicaid. Sąd Najwyższy podjął się tej kwestii mimo orzeczenia XI Okręgowego Sądu Apelacyjnego odrzucającego wniosek 26 państw, że ekspansja Medicaid naruszyła ich suwerenność. Wyrok Sądu Najwyższego, że rząd federalny przekroczył swój autorytet w ekspansji Medicaid, byłby bombą. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Badania podkreślają wartość interwencji poznawczych i behawioralnych w leczeniu chorób psychicznych i nadużywania substancji oraz w leczeniu chorób przewlekłych. Nauki behawioralne i społeczne również informują o ocenach zaburzeń poznawczych, wielu chorobach neurologicznych i interakcjach gen-środowisko. Różnice w wynikach zdrowotnych wśród ras i grup etnicznych utrzymują się. Przykładowo, Departament Zdrowia Publicznego w Los Angeles zgłasza różnicę długości życia o 17,5 roku między Afroamerykanami i kobietami z Azji. Mieszkańcy Los Angeles mieszkający w zamożnych dzielnicach żyją o dziesięć lat dłużej niż mieszkańcy pobliskich społeczności, gdzie wskaźnik ubóstwa jest wysoki.3 Zachowania zdrowotne i okoliczności społeczne pomagają wyjaśnić znaczną część różnic w długości życia w grupach określonych przez dochody, rasę, płeć, lub age.4 Jutrzejsi lekarze będą musieli zrozumieć zmiany demograficzne, wpływ kultury na przestrzeganie zaleceń lekarskich oraz sposoby, w jakie zmiany zachęt i systemów płatności wpłyną na ich praktyki. Read the rest of this entry »