May 22nd, 2018

4,3-letnia różnica między liczbą czarnoskórych a białych w Stanach Zjednoczonych wywołuje oburzenie, ale 4,9-letnia przerwa między mężczyznami i kobietami nie. Kuszące jest zakładanie, że różnice między płciami są naturalne, a różnice między rasami nie są. Ale XIX-wieczny dziennikarz może być sceptycznie nastawiony do tego wyjaśnienia: mężczyźni żyli wtedy przynajmniej tak długo, jak kobiety. Przewaga przetrwania kobiet, która pojawiła się w XX wieku, wynikała w równym stopniu ze zmian w zakresie rodzenia dzieci, poprawy praktyki położniczej i nowej epidemii chorób serca nieproporcjonalnie wpływających na mężczyzn co do różnic między chromosomami X i Y. Różnice w zdrowiu i chorobie są wynikiem zależnym od sposobu, w jaki społeczeństwo kształtuje życie i ryzyko jednostek. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Choroba ma charakterystyczne objawy i objawy, dotyka poszczególnych grup ludzi i przebiega charakterystycznym przebiegiem choroby. Lekarze nazywają choroby i pracują nad zidentyfikowaniem ich przyczyn i opracowaniem sposobów zapobiegania im i leczenia. Ale pacjenci przypisują również znaczenie swoim cierpieniom i przypisują odpowiedzialność za to, co poszło źle. A choroby mają użyteczność, z konkretnymi konsekwencjami dla pacjentów, lekarzy i ich instytucji3. Pośredniczą w roszczeniach pacjentów do chorej roli i decydują o dostępie do opieki zdrowotnej zasoby. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Pomimo pojawienia się rywali, które były niewyobrażalne przed pokoleniem, Dziennik i jego koledzy utrzymują znaczny wpływ zarówno na zawód lekarza, jak i społeczeństwo. Pozostaje jednak lęk: co przyniesie przyszłość. Poruszając wiele przeszkód, czasopisma medyczne przetrwały, dostosowując się do zmieniających się warunków i wykorzystując nowe możliwości. Udoskonalone strony internetowe oferują teraz treści tylko w sieci, w tym audio, wideo i inne niegdyś niemożliwe formaty. Czasopisma muszą nadal zarządzać nie tylko zmieniającym się krajobrazem produkcji i publikowania wiedzy medycznej, ale także szerszymi nurtami ich kontekstów społecznych, ekonomicznych i politycznych. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Dziennik z powodzeniem podjął się badań nad etyką badań, od wpływowego wywiadu Henry ego Beechera z nieuczciwymi badaniami z 1966 r. (1966 r.) Do debat na temat standardów prowadzenia badań klinicznych w krajach rozwijających się (1997a, 1997b). W czasopismach poruszono również kwestię zmieniającej się etyki w praktyce klinicznej. The Journal opublikował apel z 1906 r. O ponowne rozważenie odruchowych zakazów przeciwko eutanazji, poruszający się Timothy Quill z 1991 r. Read the rest of this entry »