May 22nd, 2018

Ponieważ innowacje terapeutyczne wymagają czasu, ciężar zmienia się, nawet gdy pojawiają się rozwiązania. Zanim antybiotyki i szczepionki zaczęły zwalczać choroby zakaźne, śmiertelność zmieniła się na choroby serca, raka i udar. Poczyniono ogromne postępy, aby sprostać tym wyzwaniom, ale ciężar choroby na pewno się zmieni. Stoimy już w obliczu rosnącego obciążenia chorobami neuropsychiatrycznymi, dla których nie istnieją jeszcze zadowalające metody leczenia. Pod wieloma względami nasze systemy medyczne najlepiej nadają się do chorób przeszłości, a nie do teraźniejszości i przyszłości. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Zmieniające się warunki środowiskowe i społeczne mogą zwiększyć częstość występowania niegdyś niejasnych dolegliwości (zawał mięśnia sercowego, rak płuc, kuru i choroba wściekłych krów ). Nowe technologie diagnostyczne i potencjał terapeutyczny mogą demaskować wcześniej nierozpoznane stany (nadciśnienie). Nowe kryteria diagnostyczne mogą rozszerzyć granice choroby (hipercholesterolemia, depresja). Zmieniające się obyczaje społeczne mogą na nowo zdefiniować, co jest chorobą lub jej nie dotyczy (homoseksualizm, alkoholizm, masturbacja). Nowe choroby mogą pojawić się w wyniku świadomego zabiegania przez zainteresowane strony (syndrom chronicznego zmęczenia, syndrom chorego budynku). Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Choroba ma charakterystyczne objawy i objawy, dotyka poszczególnych grup ludzi i przebiega charakterystycznym przebiegiem choroby. Lekarze nazywają choroby i pracują nad zidentyfikowaniem ich przyczyn i opracowaniem sposobów zapobiegania im i leczenia. Ale pacjenci przypisują również znaczenie swoim cierpieniom i przypisują odpowiedzialność za to, co poszło źle. A choroby mają użyteczność, z konkretnymi konsekwencjami dla pacjentów, lekarzy i ich instytucji3. Pośredniczą w roszczeniach pacjentów do chorej roli i decydują o dostępie do opieki zdrowotnej zasoby. Read the rest of this entry »

May 22nd, 2018

Pomimo pojawienia się rywali, które były niewyobrażalne przed pokoleniem, Dziennik i jego koledzy utrzymują znaczny wpływ zarówno na zawód lekarza, jak i społeczeństwo. Pozostaje jednak lęk: co przyniesie przyszłość. Poruszając wiele przeszkód, czasopisma medyczne przetrwały, dostosowując się do zmieniających się warunków i wykorzystując nowe możliwości. Udoskonalone strony internetowe oferują teraz treści tylko w sieci, w tym audio, wideo i inne niegdyś niemożliwe formaty. Czasopisma muszą nadal zarządzać nie tylko zmieniającym się krajobrazem produkcji i publikowania wiedzy medycznej, ale także szerszymi nurtami ich kontekstów społecznych, ekonomicznych i politycznych. Read the rest of this entry »